Senior stracił 230 tys. zł po telefonie od fałszywego pracownika banku
Jak doszło do oszustwa
Do kamiennogórskiej jednostki zgłosił się senior, który padł ofiarą telefonicznych oszustów i stracił 230 tysięcy zł. Najpierw mężczyźnie zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku i twierdząca, że środki na koncie są zagrożone. W wyniku rozmowy 70 letni mieszkaniec zainstalował dodatkowe oprogramowanie umożliwiające zdalny dostęp do jego urządzenia. Następnie został namówiony do przekazania karty kredytowej w celu jej rzekomego zutylizowania. Oszuści wykorzystali kartę do wykonania szeregu operacji bankowych.
Na co zwrócić uwagę
- Przestępcy wywierają presję czasu i namawiają do szybkich decyzji.
- Oferują natychmiastową pomoc i proszą o instalację oprogramowania zdalnego dostępu.
- Proszą o przekazanie karty lub danych uwierzytelniających zamiast działać poprzez oficjalne kanały banku.
Jak się chronić
- Rozłącz się i oddzwoń na oficjalną infolinię banku, korzystając z numeru na stronie internetowej lub karcie.
- Nie instaluj oprogramowania zdalnego dostępu na prośbę osoby dzwoniącej bez uprzedniej weryfikacji.
- Nie przekazuj karty, kodów ani danych do logowania osobom telefonującym.
- Poproś bliskich o wsparcie przy podejrzanych rozmowach i zgłoś zdarzenie policji.
Nie wierzcie na słowo i zawsze weryfikujcie rozmówcę dzwoniąc do banku samodzielnie - młodszy aspirant Katarzyna Trzepak
Policja apeluje do rodzin i opiekunów osób starszych: uczulcie swoich bliskich na metody oszustów i przypomnijcie podstawowe zasady bezpieczeństwa. W przypadku podejrzenia przestępstwa zgłaszajcie sprawę natychmiast do najbliższej jednostki policji.
źródło informacji: młodszy aspirant Katarzyna Trzepak / policja.pl









