Prośba o szybki przelew? Sprawdź, zanim to zrobisz!
W tym konkretnym oszustwie, sprawcy włamują się na konta społecznościowe, które często są słabo zabezpieczone. Następnie poprzez komunikator wysyłają prośby o podanie im kodu „BLIK” wymyślając powód, dla którego sami nie mogą wykonać przelewu. Niestety część osób, nie zastanowi się, nie sprawdzi tej informacji i wysyła potrzebny przestępcy kod, którego on używa do wypłaty środków z konta bankowego. W dobrej wierze sam poszkodowany potwierdza transakcje, myśląc, że pomaga „znajomemu”.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa pamiętajmy:
- o stosowaniu dwuskładnikowego zabezpieczenia konta na portalu społecznościowym – logowanie oprócz podania hasła będzie wymagało np. podania kodu sms;
- o sprawdzeniu transakcji, które potwierdzasz na swoim koncie bankowym – pamiętaj, że oszust nie skorzysta z kodu, dopóki go nie potwierdzisz w telefonie!
Chroń swój PIN przed oczami innych osób.
st. sierż. Katarzyna Trzepak-Balicka
Komenda Powiatowa Policji w Kamiennej Górze